Den här Mary

Välkommen till min värld

Sleepover weekend

Publicerad 2015-08-23 21:00:00 i Livet,

 
Igår drog jag över till en väninna för lite sleepover och tjejhäng. Det blev en eftermiddag, kväll och halv natt full av film, skratt och småkrypsjakt. Till middag gjorde vi något helt fantastiskt gott: Bacon wrapped grilled cheese. Så enkelt men helt magiskt! 10 skivor bacon, fem på varje sida, två skivor bröd och riven ost. Gör ett litet paket och stek i stekpanna. Se bara till så det värms ordentligt annars smälter inte osten. Märkte vi. Sen fortsatte vi trenden med att äta ägg och bacon till frukost. Ja, vi är bacon-människor båda två. 
 
Kvällen slutade lite bizzart med attack of the bugs. Först upptäckte vi att det flög runt en nattfjäril i lägenheten, den nattfjärilen landade sedan vid tinning och glasögonbåge på mig. Efter lite jakt fick fjärilen offra sitt liv och i och med det kom en spindel nerhissande från taket. Fick det stora äran att göra pannkaka av hemskheten med motivationen: du är längre än mig!. Sen gick vi i säng och låg och snackade lite vilket avbröts av ett tjut från min väninna. En till nattfjäril flög runt i lägenheten och landade på henne. När vi lyckats ta kol på den kom en ny spinel krypandes längs taket. Den blev pannkaka ganska snabbt också.
 
Mycket internsnack här men detta går till historien som en av de roligaste kvällarna på länge. Är så glad att denna tjejen är tillbaka i stan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela