Den här Mary

Välkommen till min värld

Lata söndag

Publicerad 2015-02-22 13:37:07 i Livet,

 
Usch veckorna går så fort just nu att man knappt hinner med. I torsdags firade vi maken på hans födelsedag med hemgjord pasta Bolognese och jag passade på att ge min en manikyr med rivgärnet. Liten del nagel och liten del finger rök på kuppen. Ser inte alls trevligt ut där under plåstret. Igår bjöds det på dansk fläskstek med potatismos och jag längtar redan till lunchlådan i morgon. Har verkligen blivit bortskämd nu när han har gått hemma och styrt upp köket i en hel vecka och vill inte gå tillbaka till min matkonst a la halvfabrikat. Måste verkligen bli bättre i köket!
 
Idag ska jag ta tag i saker som att tvätta, vika tvätt som ligger och städa lite. Men soffan känns så otroligt skön och inbjudande att jag bara vill sitta här istället. Men har redan läst ikapp mig på bloggar och tröttnat på facebook att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till annars. Och det är ju så himla skönt när det är gjort. Men det är skönt att vara lat också... Ja just ja, skulle ha tränat också. 

Ha en trevlig söndag, y'all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela