Den här Mary

Välkommen till min värld

Thanksgiving

Publicerad 2015-11-29 20:51:48 i Livet,

Förberedelser
Kalkon med potatismos och gravy, tillsammans med marshmellowgratinerad sweetpotato och cranberrysås
Överst: Apple cranberry crumble. Nederst: Pumpkin pie
Tebjudning är väl en mysig start på söndagen, kakan var jättegod!
Turen i STog från Ølstykke till Köpenhanm
 
I helgen har vi varit över till min svägerska med familj och firat Thanksgiving, eller mer ätit Thanksgiving dinner då hennes man är amerikan och fyller år den 28 november. En massa god mat, Eggnogg och glögg blev det. Får aldrig nog av pumpkinpie och apple cranberry crumble, det är så gott! Och lite lek och busande med deras tvååring vlev det också, bland annat bjöds det tebjudning med duplokaka. Hade helt glömt hur mycket energi det är i ett sånt litet paket.
 
Har precis landat i soffan och har fått alla barn isäng. Vi kom hem lagom till att bli lite vindpiskad av Gorm. Tycker det är lite sådär halvmysigt med stormar så länge man får vara inne och lyssna på den. Hoppas nu bara att han har lugnat ner sig till imorgon så det inte blir bekymmer att komma till jobbet. Upptäckte i fredags att det är punktering på bakdäcket på min cykel så det får väl bli buss imorn då. Och så får jag laga slangen imorn kväll. Orken finns inte helt till att göra det idag. Hade tänkt lämna in den hos cykelhandlaren på torget igår men jag glömde den när vi gick till tåget. Vill inte undvara den mer än nödvändigt så jag får snällt pilla med det själv imorn när jag kommer hem.
 
Nu blir det soffhäng för hela slaten. Även om det är skönt att vara borta lite och umgås och bli bortskämd med god mat, så är det skönt att få slappna av när man kommer hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela