Den här Mary

Välkommen till min värld

Clouded mind

Publicerad 2016-04-25 20:37:46 i Livet,

 
Började den här dagen med bra frukost och en powerwalk på 3,6km. La till lite coreövningar innan jag hoppade i duschen och efter det rann all ork av mig. Huvudet är lite som den där överpeppade kompisen som aldrig kan vara stilla och alltid måste ha något att göra, medan kroppen drar i handbromsen. Tog kroppens sida och hamnade i soffläge framför Netflix. Suck. Lite kan jag väl i alla fall rycka upp mig!
 
Spenderar i alla fall kvällen med att skriva jobbansökningar. Sedan min provanställning tog slut har jag varit arbetslös i en hel vecka nu men det känns mer som månader. Är så rastlös och så på hugget att ut och visa mig värdig. Det är en sån märklig känsla att vara slutkörd och rastlös på samma gång! Är som om hjärnan ligger insvept i en lätt dimma, man kan typ se att det ljusnar i horisonten men man snubblar på grenar och stenar och annat bråte på vägen dit. Försöker intala mig själv att det blir bättre om jag är ute och rör på mig och om jag försöker hitta något att engagera mig i. Nått enkelt, som inte blir övermäktigt. En dag, ett steg, en sak i taget.
 
Egentligen haft en rätt bra måndag ändå. Tappade en av fyra kycklingfiléer på golvet när jag skulle laga mat och lyckades skjuta ett lock från en tom mjölkförpackning i huvudet. För ett år sedan hade jag gråtit över kycklingen. Idag svor jag och konstaterade att vi snällt fick dela på maten och det var tur att det fanns mycket tillbehör. Bara det känns som att man nått första baslägret på mitt personliga Mount Everst och kan faktiskt tillåta mig själv att le lite. 
 
Nä, jobbsök var det ja. Och Säker Stil-poden. Hoppas ni haft en bra måndag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela