Den här Mary

Välkommen till min värld

Fever

Publicerad 2017-08-26 10:56:31 i Livet,

 
 
Sedan i onsdags eftermiddag har jag legat i ett feberdis. Har känt av halsen till och från i ett par veckor nu och under onsdagen slog det till med full kraft. Nu sitter jag, om än feberfri, och hostar upp lungorna. Har varit förskonad med sjukdom ändå under det senaste halvåret med tanke på allt som gått runt på jobbet. Nu senast en maginfluensa av nått slag, så får ändå tacka min lycklig stjärna att jag bara fick en liten förkylning. Kanske har immunförsvaret repat sig lite, bara det är ju en vinst i sig.
 
Efter att ha legat på sofflocket i två dagar är jag skapligt rastlös nu. Men fösöker ta det lilla lugna för att inte reta upp kroppen och få ett tillbakafall. Är fortfarande ganska matt och hostan retar som vanligt astman, men det är som det ska vara antar jag. Klart kroppen blir matt med tanke på vilket utgångsläge den har.
 
Nä, nu är det väl dags att skaka igång lite frukost. Råkade visst lova lilla tösen varm choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela