Den här Mary

Välkommen till min värld

Juletid

Publicerad 2017-12-25 11:47:47 i Livet,

 
Men tjena! Det var inte igår. Sedan jag skrev sist har jag kraschat fullständigt och har varit helt sjukskriven sedan oktober. Men vet ni vad, det känns helt ok. Det är först nu när autopiloten kopplats ifrån som jag inser hur illa däran jag verkligen är. Och hur viktigt det är just nu att jag tar hand om mig själv. Har även insett att kasta mig in i samma typ av arbetsuppgifter som drev mig i väggen tidigare inte var så smart och att min tid inom kundservice är över. I alla fall för nu.
 
Vi spenderar julen i hemmets lugna vrå i år. Inga måsten, inga tider att passa utan bara fokus på avkoppling. Precis vad jag behöver just nu. Igår åt vi dansk julmat enligt tradition, spelade Domino med lilla tösen och såg film. Även om jag somnade i slutet av andra filmen och störde alla med mitt snarkande. 
Idag har vi ingenting planerat. Än så länge är vi bara två vakna, mini och jag. Inledde dagen med att plocka ihop allt skräp från julklapparna igår och avslappnande morgonyoga och det blir det mest krävande jag tänker utsätta mig för fram tills det är dags för middag. Är svenska julbordsfavoriter på menyn!
 
Hoppas ni får en riktigt skön fortsättning på er julhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela