Den här Mary

Välkommen till min värld

Isbit

Publicerad 2018-01-12 13:25:29 i Ätbart,

(null)
Källa: Pinterest
(null)

(null)

Har sett så många fina bilder på dekorerade isbitar på Pinterest i veckan, så jag tänkte jag skulle prova. Stansade ut bitar ur grapefruktskivor med en blomformad kakform och la i botten på en muffinsplåt. Hade läst mig fram till att om man använder kokat vatten så blir isen klar och fin, och det var det resultatet jag satsade på. Nånting gick fel för min is blev inte klar som ni kan se på bilderna. Vet inte om det berodde på att vattnet han svalna för mycket innan jag ställde in dem eller om de fick stå i frysen för länge, hade dem inne över natten. Gjorde även ett smältes för att se hur länge innehållet sitter kvar i isen och mina grapeblommor ramlade ur lite snabbare än önskat. Får gå tillbaka till ritbordet och ta nya tag. 

Är det någon mer som testat detta som kan komma med tips? Vad har ni fyllt med? Ätbara blommor, bär och just citrusfrukter är de mest vanliga versionerna jag hittat på Pinterest och de är ju så fasligt fina. Perfekt i sommarbålen eller att piffa upp isvattnet med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela