Den här Mary

Välkommen till min värld

Trött måndag

Publicerad 2018-01-22 10:25:46 i Livet,

 
Så otroligt trött jag är idag! Har sovit dåligt två nätter på raken nu med allt vad det innebär. Svårt att somna, drömt konstigt och vaknat med ryck. Inatt vaknade jag med ett sånt ryck att jag satte mig upp i sängen, sådär som de gör i filmer. Kan för mitt liv inte minnas vad jag drömde, men nått kaosartat utgår jag från att det var med tanke på uppvaknandet. 
Försöker vara produktiv, har skickat iväg en jobbansökan, ätit frukost och tänkte försöka ta mig ann utmaningen att skriva ihop en engelsk version av mitt CV. Men hjärnan vill bara inte samarbeta. Sitter och stirrar på datorn och får inte fram något inteligent alls. Och börjar få svårt att hålla ögonen öppna. Fryser gör jag också, trots att jag sitter påklädd under en filt. Överväger att gå och ta en tupplur för så här kommer inget hända, och startar jag en film och stannar i soffläge kommer jag bara somna i alla fall. Lite frustrerande när man tänkt vara produktiv och hinna med ett par fler saker än att bara duscha innan det är dags för minis fotbollsträning. Men har lärt mig att lyssna på kroppen och inte pressa i lägen där tröttheten verkligen är helt förlamande. En powernap kanske hjälper mig vara lite mer produktiv fram på eftermiddagen.
 
Annars har helgen varit lugn. Vi körde filmdag i lördags och igår uträttade jag och de två stora lite ärenden i Empan. Barnen behövde nya gymnastikskor och passade samtidigt på att uppdatera grabbens gympakläder. Hittade även ett par sjukt sköna träningsbyxor att köra yogapass i, men när vi väl kom till kassan muttrades det över att byxorna tyvärr inte var på rea, trots en röd prislapp och en röd halva reapriset-lapp och dessa lappar revs snabbt bort. Så de gick från 45kr till 250kr och jag blev snål. 
 
Nä, ska ta min powernap nu innan jag somnar framför datorn. Ha en skön måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela