Den här Mary

Välkommen till min värld

Om min mamma

Publicerad 2020-04-25 14:37:51 i Livet,

 
 
Detta är det jobbigaste inlägget jag någonsin kommer behöva skriva. Om min fina starka mamma med ett hjärta av guld. Ett sånt där inlägg för att hylla vilken otrolig människa min mamma är. Nu blev det inte så och i början av mars slog detta guldhjärta sitt sista slag. Efter lång tids sjukdom orkade hon inte mer, men gudarna ska veta att hon gav sitt allt hela vägen. 
 
För sådan var min mamma. Oavsett vad som kastades på henne tog hon tag i det med nästan övermänsklig kraft. Med tacksamhet för livet, fokus på de ljusa stunderna och med fanan hissad högt. Hon var en av de bästa. En sån person som genuint brydde sig om sin medmänniska och hjälpte till där hon kunde utan att förvänta sig något tillbaka. Som alltid hade plats för en till kring matbordet, som satte ner foten och sa ifrån när någon betedde sig illa och som såg det äkta i människor. 
 
Min mamma berörde långt fler människor än vad hon själv var medveten om. Ett levande exempel på att den som ger godhet får godhet tillbaka. Därför känns det extra orättvist att just hon skulle bli sjuk. Att just hon skulle behöva lämna oss i förtid. Min fina starka mamma med hjärtat av guld som skulle slå för evigt. Saknaden är så enorm att det inte går att beskriva. Det finns ett tomrum kvar där hon brukade finnas. Ett tomrum som kommer finnas kvar för alltid, som ingen eller inget kommer kunna fylla. Får sådan var hon min mamma. Oersättlig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela