Den här Mary

Välkommen till min värld

Birthday Girl

Publicerad 2020-03-05 21:19:57 i Livet,

 
 
Så är man ytterligare ett år närmare 40. Helt sjukt egentligen för jag känner mig egentligen inte så gammal. Fast å andra sidan pendlar åldern för hur jag känner mig beroende på vilken dag det är, men det ligger antningen 10 år under 40, eller 40 år över. Nu ska jag då vänja mig vid att säga att jag är 37 utan att behöva tänka efter. mitt 36:e år gick ju sådär måste jag erkänna. Är alltid extra spännande att behöva tänka efter hur gammal man är. Firade i alla fall min födelsedag precis så som jag önskat, i soffan med take away, efterrätt och film. Fullständigt kravlöst. 
 
Resten av veckan har flutit på i stilla mak. Plockade lite här hemma i måndags och passade på att dammtorka och dammsuga,och avslutade sedan kvällen med att streama Alexander McQueen's A/W 20/21-visning. Den var magisk. Tisdag spenderades i sängen framför Netflix, eftersom jag var fullständigt dränerad och skägget jobbade hemiffrån och avslutade med att se Liverpool åka ur FA-cupen. Onsdag praktiskt taget bodde jag i tvättstugan och idag har jag tagit sovmorgon, plockat lite i köket och sett klipp på YouTube. 
 
Nu sitter jag uppkrupen i soffan och funderar över syften och framtiden. Har fått kallelse för återbesök hos läkaren som sker om 2 veckor och tänker lite att jag borde ha lite svar på vad jag vill göra här näst. Men helt ärligt vet jag inte ens vad för typ av jobb jag är lämpad för. Men vill inte tänka på det nu. Däremot behöver jag någon form av hobby typ nu, nått  som får mig ur sängen och som ger glädje och ja, något att lägga tid på helt enkelt. Och jag har mina idéer, men som vanligt överanalyserar jag det in i detalj och gör det svårre och mer invecklat än det behöver vara. Plus att jag inte riktigt kan skaka av mig den där "vem tror du att du är?"-känslan. Men mer om det en annan gång, nu ska jag ansiktsmaska innan sängdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela