Den här Mary

Välkommen till min värld

Hej vardag

Publicerad 2020-03-30 11:28:55 i Livet,

 
Så blev det ett litet glapp i inläggen igen. De senaste veckorna har varit en rejäl bergochdalbana på fler sätt än ett. Saker har hänt som satt allt på paus och skakat om känslorna rejält. Och sen detta virus och allt vad det för med sig på det. Är inte smittad, peppar peppar, men det påverkar ju allas vardag oavsett.
Sonen har distansskola sedan ett par veckor tillbaka, och båda töserna inledde mars med förkylning vilket inneburit att de fått stanna hemma. Skägget jobbar hemifrån då Danmark är nedstängt och hans arbetsplats hänvisar till hemmaarbete för dem som kan. Jag är alltjämt sjukskriven ett par veckor till, sen är jag officiellt arbetssökande på heltid igen. Sen är det ju det där andra också, det där otroligt tunga och jobbiga. Men det förtjänar ett helt eget inlägg och det kommer när det kommer.
 
Nu försöker jag hitta tillbaka till en fungerande vardag med fasta rutiner. Skägget gör detsamma och kokade havregrynsgröt till frukost till oss båda. Jag har, utöver att äta frukost i rimlig tid, skrivit en veckomeny för må-fre och gjort en inköpslista. Är inne på andra koppen te och tar detta som en liten paus innan det är dags att ta tag i dagen på riktigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela