Den här Mary

Välkommen till min värld

Nya rutiner

Publicerad 2020-03-31 10:35:15 i Livet,

Som jag skrev igår har jag börjat sätta upp nya rutiner från och med den här veckan. För att inte ta i för hårt och underminera mig själv har jag bestämt mig för att ha ganska basic och grundläggande vardagsrutiner som främst gäller veckodagar. Till det har jag några lite mer flytande delmoment som inte kräver specifika dagar, utan det viktiga är att de görs någon gång under veckan. Bestämde mig även för att få ner allt i skrift, mest för att det blir lättare för mig att ha kontroll på det viset. Så här ser de nya rutinerna ut: 
Jag hoppas att detta kommer göra det lättare för mig att få en mer fungerande vardag. Speciellt eftersom jag märkt att jag inte fungerar speciellt bra utan grundläggande rutiner. Känner inte att jag i detalj behöver planera hur varje dag ska se ut, men det är ändå skönt att känna att man har möjligheter. Den enda punkten där som är satt i sten är att veckohandla om måndagar, men det är också det enda jag planerar in den dagen. 
 
Och med det sagt är det dags att ta tag i den här dagen. I eftermiddag ska jag till jobbet och tacka för mig och hämta hem mina saker som står kvar där. Solen skiner från en klarblå himmel, så jag överväger att plocka fram cykeln. 
 
Hur ser ni på det här med rutiner? Behöver ni dem eller är det skönast utan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela