Den här Mary

Välkommen till min värld

Sommargarderoben i backspegeln

Publicerad 2020-09-15 15:00:00 i Min Stil,

I början på året hade jag en plan som såg ut så här: Köpstopp feb-maj och sen satsa på sommarkläder. Nu blev det ju inte riktigt så och visst var jag väl lite bitter i början av sommaren, men bestämde mig för att göra det bästa av situationen. Sommargarderoben blev en liten kapsel bestående av två olika kjolar, en handfull t-shirts och linnen, två par shorts (ett par sportshorts, och ett par egenfixade av en gammal playsuit) och en klänning. 
 
 
 
Nu blev ju vädret lite sisådär och den riktiga sommarvärmen nådde oss ändå inte förens i augusti, så gick ju ingen nöd på mig ändå direkt. Dessutom har det gett mig möjligheten att göra en behovsanalys på vad för plagg som jag faktiskt behöver invistera i. De där plaggen som jag verkligen kännt att jag saknat. Och här är resultatet.
 
Källa: Zalando
 
Basic, slappa sommarklänningar, långa flowy kjolar och tunna t-shirts i bomull och/eller linne. Just långklänningen är ett plagg jag haft i min garderob i stort sett varje sommar förutom i år, och saknaden har varit enorm. Samma sak gäller långkjolen. Shorts i all ära, men det är inte mycket som slår kjol och klänning på sommaren, eller hur?
 
Så här i backspegeln inser jag att detta har sparat mig en massa onödiga köp av villhöver-plagg istället för behöver-plagg. Kan verkligen rekommendera att göra en behovsanalys lite då och då. Är det något ni brukar göra? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mary aka Maria

Tedrickande smink- och klädnörd med utmattningssyndrom och depression. Delar med mig av mitt mående, återhämtning, inblick i att leva med utmattning, livet i allmänhet och annat som gör mig glad. Och en och annan klagosång. Välkommen in! kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela